בחירת צבע לאתר אינטרנט

בחירת צבע במעמד בניית אתרים הוא נושא חשוב וגורם משפיע

בחירת צבע לאתר הוא נושא חשוב וגורם משפיע על חווית הגולש, צבע יקבע אם המבקר באתר שלכם ישאר או יילך, צבע קובע תחושות, עניין, תשומת לב, עומס, רצונות, ולבסוף יקבע אם תבוצע הפעולה אותה תרצו שהמבקר יעשה באתר שלכם (יתקשר, ישאיר פרטים בטופס,ירכוש מוצר ועוד)

 

צבע יפה הוא לא רק עניין של טעם אלה גם של ניסיון, לימוד והבנה.

 

למרות שצבע הוא נושא שנחקר רבות, עד כה מעט מאוד מחקרים התמקדו בהקשר של צבע ברשת האינטרנט. מספר מועט של מחקרים התמקדו בהשפעת הצבעים על הקושי או הקלות של קריאת המידע באתרי אינטרנט וייעצו איך לבחור את הצבעים ההרמוניים ביותר. יחד עם זאת, הצבע משפיע מאד על אתרי מסחר אלקטרוני.

 

מטרתם של ממשקי אתרי מסחר אלקטרוני היא להציב את הצרכנים בקונטקסט מסוים על ידי הפעלת המערכת התחושתית (שמיעה או ראייה) המאפשרת להם לחוות תגובות רגשיות, קוגניטיביות, פסיכולוגיות ופיזיולוגיות העוברות שינוי. האופן שבה הגולשים מתייחסים אל האווירה של אתר זה או אחר תלויה באופן כמעט בלעדי בהיבט החזותי שלהם, מאחר וכמעט 80% מהמידע המעובד על ידי המוח נקלט על ידי מערכת הראיה.

 

תדירות כניסת הגולשים לאתר אינטרנט, בין התגובות התנהגותיות המושפעות על ידי אווירת אתרי האינטרנט, תלויה בצבעים הנחשבים כגורמי השפעה חיובית; לעומת זאת, שימוש מוגבל בצבע באתרי מסחר אלקטרוני נחשב כגורם השפעה שלילית.

 

דוגמאות לצבעים ושמות של צבעים בעיצוב אתרי אינטרנט

הצבע מכיל שלושה רכיבים מרכזיים:

גוון הוא תכונה של התחושה הויזואלית המוגדרת לפי זרמי צבעים כגון כחול, ירוק, אדום.

מידת העושר של צבע מסוים הכלול בחוויה הכוללת;

בהירות קשורה למידה שבה הרכיב נראה כפולט יותר או פחות אור.

 

בניגוד לרוב המחקרים האמפיריים בנושא צבע העושים זאת על ידי השוואת צבעים חמים וקרים, ההתמקדות היא ברכיבי הגוון, הבהירות, והרוויה כדי להוכיח כי השפעתו משתנה בהתאם לעוצמתם של כל אחד משלושת הרכיבים.

 

בספרות הצבע המקצועית, הגוון מהווה משתנה מרכזי בניסויים אך נראה כי יש לקחת בחשבון גם את הבהירות ומידת הרוויה בעת ביצוע ניסויים בצבע.

 

בהתייחס לרכיב בהירות הצבע כשמנסים לקבוע מה זוכרים הקונים ומה מעודד אותם לקנות, נראה כי יהיה מעניין יותר להשוות בין הגוון לבהירות ואחר כך להשוואת בין צבעים חמים וקרים.

 

אכן בחיי היומיום אין כל אמצעי המסייע לצרכנים לזכור את תוכן אתר מסחר אלקטרוני בהם ביקרו או להשוות אותו עם הצעה נוספת.

 

תחושת האגרסיביות אותה חווים צרכנים כשהם מבקרים באתרי מסחר אלקטרוני – בין היתר בשל השימוש בצבעים בהירים – לא באים לידי ביטוי בשינון מידע יעיל יותר או לכוונה נחושה יותר לבצע קניה.

Please reload

יותר פניות, יותר לקוחות, יותר כסף.

דבר איתי!

טל בן דוד

ווטסאפ לוגו

מדיניות פרטיות | תנאי שימוש | אודות

כל הזכויות שמורות Go SEO @ 

בדיוק מה שחיפשת!

קידום אורגני עם התחייבות ללקוחות חדשים מהאתר.

  • קידום עשרות ביטויי חיפוש.

  • תחזוקה שוטפת - ללא תשלום.

  • צילום תמונות ווידאו - ללא תשלום.

  • כתיבה שיווקית - ללא תשלום.

  • עיצוב אתר - ללא תשלום.

  • הוספת ביטויי חיפוש לאתר - ללא הגבלה וללא תשלום נוסף.

מחיר: 1500 ש"ח + מע"מ לחודש, התחייבות לחצי שנה.​